mandag 31. august 2009

En kjempeflott utstillingshelg!

Da jeg så det skulle være to utstillinger på travbanen i Drammen, måtte jeg bare benytte anledningen å melde på....godt å ikke reise så altfor langt! =o)

Men med en kjempevond rygg var jeg ikke helt sikker på åssen dette skulle ende! Men fikk nå dusjet en stykk stor og en stykk liten hund på torsdagskvelden etter bernertreninga!

Lørdag morgen kom, og vi reiste til Drammen, trodde vi hadde veldig god tid men jammen var de mer enn presis i ringen... Fant Bente og Petter bare like før Edwin skulle i ringen! Pga ryggen min skulle han ta Edwin, som også denne gangen var aleine i klassen sin, men tapte for 6-9 mnd valpen...kom ikke akkurat som noe sjokk siden den lille pjokken her er ganske så langbeint og rar om dagen!
Bastian ville jeg stille selv, for føler at det går ganske bra om dagen! Har virkelig kommet inn i det liksom. Inn i ringen, og følte at alt gikk veldig bra! Og jammen syns dommeren det også, fikk rødt! Ikke lite glad for det, etter gulsløyfa på Moelv (halt du liksom).... Inn i ringen igjen, og jo da...plassert som nummer 3 i åpen klasse, og jammen fikk vi ikke ck også! Totalt ble han 5. beste hannhund den dagen! Vi var kjempefornøyde med det, og det var vel mye bedre enn forventet den kritikken: Mellomstor utmerket type, maskulint hode, fine øyne og ører, korrekt front, brystkasse og bakpart, utmerkede bevegelser og korrekt hale! Ikke værst dette her! =o)

Søndag reiste vi nok en gang til travbanen, hadde passet på å melde på begge dagene. Men hadde ikke akkurat de store forventningene denne dagen, siden det gikk så bra dagen før. Ihvertfall ikke når jeg så dommeren var veldig opptatt av bevegelser, noe vi har slitt litt med....men dagen før hadde han faktisk fått tilbakemelding på utmerkede bevegelser, så håpet var jo der! Bastian sto utrolig flott foran dommere, og i tillegg løp han veldig godt! Fikk rødt, og vi var kjempefornøyde! =o) Så var det plassering i klassen, og vi løp og han sammenlignet hundenes bevegelser, og jammen plasserte han oss ikke FØRST! Bastian vant åpen klasse og fikk ck. 2 championer bare, så rakk nesten ikke å roe meg ned før vi skulle ut å konkurrere om beste hannhund. Her var det også store sammenligninger av bevegelsene, og tross alt to championer. Men Bastian imponerte dommeren, og jammen ble han ikke 2. beste hannhund og fikk sitt første CERT! =o) Slo til og med den ene championen, gjett om jeg ble sjokka!



Kan ikke annet enn å skryte av denne helga, alt var totalt overraskende, men utrolig morsomt!

2 kommentarer:

Sennenspranget sa...

Gratulerer så mye til dere og Bastian:) Var gøy å lese at han gjorde det så bra at han stakk av med certet:) Håper alt står bra til ellers med dere!

Hilsen Stian og Silje

Bec@ sa...

Grattulerer!!!
Så utrolig morro da... men synes du skulle sagt ifra at dere skulle hit å konkurrere da, så kunne jeg jo ha kommet å sett på, for kjedet meg sånn i helgen :( men da får du si ifra neste gang...

klemm rebecca